Projekt, a w szczególności prezentowane koncepcje, pomysły i rozwiązania stanowią na mocy ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U., Nr 24, poz. 83) własność Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Projekt ani żadna z jego części nie może być w żaden sposób kopiowana, powielana, dystrybuowana bez pisemnej zgody Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Program:
1. Psychospołeczne uwarunkowania procesów wychowania, przyczyny zakłóceń i zjawisk patologicznych.
2. Koncepcja pracy pedagogicznej szkoły a budowanie programu pracy wychowawczej z klasą – uwarunkowania społeczne.
3. Diagnoza pedagogiczna: cele, etapy, potrzeba przeprowadzenia. Uwarunkowania procesu diagnostycznego.
4. Metody i techniki stosowane w diagnozie psychopedagogicznej: diagnozowanie sytuacji rodzinnej, struktury społecznej klasy, zaburzeń funkcjonowania uczniów, tworzenie prostych narzędzi diagnostycznych.
5. Wspomaganie rozwoju ucznia: etapy rozwojowe, najczęstsze zaburzenia i ograniczenia rozwoju, inteligencja emocjonalna jako czynnik rozwoju nauczyciela i ucznia.
6. Współpraca rodziny i szkoły: potrzeba współdziałania, bariery współpracy, nowoczesne metody doskonalenia współpracy rodziny i szkoły.
Cele:
- zwiększenie świadomości znaczenia pracy wychowawczej w rozwoju współczesnego pokolenia, w dobie zagrożeń zewnętrznych,
- zwiększenie świadomości w zakresie własnych możliwości i ograniczeń wynikających z roli wychowawcy,
- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych i funkcjonalnych pomiędzy środowiskami wychowawczymi i podstawowymi podmiotami edukacji,
- nabycie umiejętności organizowania działalności wychowawczej w oparciu o przeprowadzoną adekwatnie do potrzeb diagnozę pedagogiczną,
- zdobywanie wiedzy i umiejętności tworzenia koncepcji pracy wychowawczej z klasą,
- kształtowanie umiejętności planowania i organizowania współpracy z rodzicami oraz rozpoznawania barier i ograniczeń,
- kształtowanie umiejętności zastosowania nowatorskich sposobów doskonalenia współpracy rodziny i szkoły.
Świadectwo kwalifikacji:
Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o zrealizowaniu danej formy szkolenia wraz z ilością godzin, wystawione przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy.
Adresaci:
Adresatami szkolenia są nauczyciele wszystkich etapów edukacji, w tym szczególnie nauczyciele – wychowawcy chcący pozyskać, uzupełnić i poszerzyć wiedzę oraz umiejętności konieczne do efektywnego wypełniania zadań wychowawczych. Treści szkolenia mogą zainteresować także pedagogów szkolnych oraz dyrektorów przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowych.
Formalności i zgłoszenia:
Zgłoszenia można dokonać w biurze Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli lub wypełniając formularz zgłoszeniowy ze strony internetowej.
Uczestnictwo w szkoleniu zapewnia podpisanie umowy.
Egzamin/zaliczenie:
Zaliczenie kursu na podstawie obecności oraz aktywnego udziału w zajęciach.
Tryb i miejsce:
Tryb: wieczorowy/ weekendowy
Miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2, 85 – 229 Bydgoszcz
Ilość godzin: 16
Koszt: 350 zł