Przygotowanie uczniów do olimpiad i konkursów przedmiotowych

650 32


 

  1. Cel kursu:

Celem kursu jest przygotowanie nauczycieli do twórczego i efektywnego wspierania uczniów zdolnych w różnych typach szkół i placówek oświatowych do udziału w olimpiadach i konkursach przedmiotowych.

 

  1. Program kursu:
  • Wspieranie uczniów zdolnych na przykładzie rozwiązań stosowanych w Polsce
    i innych krajach;
  • Prawne uwarunkowania organizacji olimpiad i konkursów przedmiotowych oraz udziału w nich uczniów;
  • Wielokontekstowa diagnoza ucznia zdolnego;
  • Zdolny uczeń w szkole, rodzinie i grupie rówieśniczej;
  • Współpraca z nauczycielami i rodziną ucznia zdolnego;
  • Twórczość  jako ważny atrybut kształcenia uczniów zdolnych;
  • Nauczyciel jako tutor, mentor i coach w pracy z uczniem zdolnym;

 

  1. Wiedza:
  • Prawne aspekty dotyczące kształcenia uczniów zdolnych i form udzielania pomocy;
  • Wielokontekstowa charakterystyka ucznia zdolnego;
  • Metody diagnozy ucznia zdolnego;
  • Inteligencje wielorakie;
  • Rola nauczyciela w edukacji uczniów zdolnych;
  • Twórczość jako cel dydaktyczny i miejsce samorealizacji zdolnych uczniów;
  • Metody i formy pracy na lekcji oraz zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych;

 

  1. Umiejętności:
  • Diagnozowanie ucznia zdolnego;
  • Stosowanie przepisów prawa w pracy z uczniem zdolnym i jego rodzicami;
  • Komunikacja w relacjach z uczniem zdolnym i jego rodzicami;
  • Twórcze rozwiązywanie specyficznych problemów uczniów zdolnych, w tym ewentualnych niepowodzeń szkolnych;
  • Tworzenie indywidualnych programów wspierania zainteresowań, zdolności i talentu ucznia zdolnego;
  • Trening umiejętności zespołowego tworzenia atrakcyjnej oferty edukacyjnej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – projektów edukacyjnych;

 

  1. Kompetencje:
  • Prawidłowe dokonywanie diagnozy ucznia zdolnego;
  • Korzystanie z prawa oświatowego i aktów prawnych w organizowaniu wsparcia ucznia zdolnego i utalentowanego;
  • Wprowadzanie zmian do procesu kształcenia uczniów zdolnych z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i doświadczenia podczas studiów;
  • Organizowanie zajęć dydaktycznych sprzyjających kształceniu twórczości
    i samorealizacji uczniów zdolnych;
  • Zespołowe tworzenie projektów edukacyjnych tematycznie związanych z uczniem zdolnym;

 

  1. Liczba godzin:32

 

  1. Cena: 650 zł